REGULAMIN PORTALU INTENSYWNA.PL
– wersja obowiązująca od 25.07.2025 r. –
1. OGÓLNE INFORMACJE I DEFINICJE
1.1 Gdy piszemy w Regulaminie:
1.1.1. „Państwo” lub „Użytkownik/Użytkownicy” – mamy na myśli Państwa, czyli osoby korzystające
z Portalu;
1.1.2. „My” lub „Stowarzyszenie” – mamy na myśli Stowarzyszenie Forum Intensywnej Terapii z siedzibą w Krakowie (adres siedziby: ul. Świętego Tomasza 22 lok. 14, 31-027 Kraków) wpisane do rejestru przedsiębiorców i do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego, którego dokumentację rejestrową przechowuje Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia
w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000892140, NIP: 0000892140, e-mail: info@intensywna.pl.
1.2. Stowarzyszenie jest operatorem i właścicielem Portalu.
1.3. Portal ma charakter edukacyjny i służy realizacji celów statutowych Stowarzyszenia (zwłaszcza takich jak prowadzenie działalności oświatowej; promowanie oraz rozpowszechnianie wiedzy o ratownictwie medycznym, intensywnej terapii i medycynie okołooperacyjnej), szczególnie poprzez:
1.3.1 przekazywanie aktualnej wiedzy medycznej personelowi opiekującemu się krytycznie chorymi pacjentami;
1.3.2. przekazywanie aktualnej wiedzy medycznej internautom w przystępnej formie.
1.4. W Regulaminie określiliśmy m.in. zasady i warunki działalności Portalu i korzystania z niego, w tym dotyczące rejestracji (utworzenia Konta) i zamieszczania komentarzy.
1.5. Niektóre pojęcia, pisane przez nas w Regulaminie od dużej litery, mają określone znaczenie. Wyjaśniamy je poniżej.
POJĘCIE | WYJAŚNIENIE |
Konto | indywidualne konto przeznaczone dla Użytkownika Profesjonalnego, utworzone przez Państwa w wyniku prawidłowej rejestracji w Portalu, dzięki któremu można korzystać z funkcji i uzyskiwać dostęp do treści w Portalu przeznaczonych tylko dla Użytkowników Profesjonalnych; |
Partner Portalu | osoba lub podmiot (np. instytucja, stowarzyszenie, fundacja, przedsiębiorstwo, podmiot leczniczy, organizacja branżowa) współpracujący z nami, w tym wspierający cele statutowe Stowarzyszenia (np. jako patron, sponsor, konsultant merytoryczny Portalu); |
Polityka Prywatności | polityka prywatności Portalu, dostępna w Portalu; |
Portal | portal internetowy dostępny pod adresem https://intensywna.pl; |
Regulamin | ten regulamin; |
Użytkownik Profesjonalny | lekarz, ratownik medyczny, ratownik kwalifikowanej pierwszej pomocy (KPP), pielęgniarka, położna, farmaceuta, fizjoterapeuta, pracownik firmy farmaceutycznej, student kierunków medycznych lub osoba prowadząca inną działalność medyczną, który/która korzysta z Portalu. |
1.6. Korzystanie (np. kopiowanie, zwielokrotnianie) z tekstów zamieszczonych w Portalu i z innych elementów Portalu w całości lub w części może następować wyłącznie w granicach dopuszczonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa (np. w ramach prawa cytatu). W pozostałym zakresie wymagane jest nasze zezwolenie, chyba że w Portalu wskazaliśmy inaczej w odniesieniu do danego tekstu/materiału.
1.7. Niedozwolone jest dokonywane jakichkolwiek testów penetracyjnych lub testów bezpieczeństwa Portalu bez naszej wiedzy i zgody.
2. ZASADY DOSTĘPU UŻYTKOWNIKÓW DO PORTALU I WYMAGANIA TECHNICZNE
2.1. Są Państwo zobowiązani korzystać z Portalu w sposób zgodny z Regulaminem i przepisami prawa.
2.2. Żeby przeglądać Portal i korzystać z niego, muszą Państwo posiadać urządzenie umożliwiające prawidłowe wyświetlanie i działanie stron internetowych (takie jak komputer, smartfon lub tablet), wyposażone
w przeglądarkę internetową i dostęp do Internetu. Portal został przystosowany do współpracy ze wszystkimi popularnymi przeglądarkami (w tym desktopowymi i mobilnymi). Ze względów bezpieczeństwa i dla zapewnienia prawidłowego działania Portalu rekomendujemy korzystanie z przeglądarki w aktualnej wersji.
2.3. Portal dzieli się na część przeznaczoną wyłącznie dla Użytkowników Profesjonalnych (wymagającą rejestracji) oraz na część ogólnodostępną (niewymagającą rejestracji).
2.4. Treści (materiały) zamieszczone w części Portalu wymagającej rejestracji są przeznaczone wyłącznie dla Użytkowników Profesjonalnych. Dostęp do tych materiałów jest możliwy po zalogowaniu się do Konta.
2.5. Dostępne publicznie, bez konieczności rejestracji w Portalu, są materiały skierowane do ogółu internautów (np. pacjentów i ich bliskich). Są to materiały o charakterze publicystycznym i edukacyjnym.
2.6. Okresowo możemy przeprowadzać prace techniczne i utrzymaniowe, skutkujące tymczasowym brakiem dostępności Portalu. O planowanych pracach serwisowych powiadomimy Państwa co najmniej poprzez komunikat na Portalu.
3. REJESTRACJA I KONTO
3.1. Rejestracja jest dostępna tylko dla Użytkowników Profesjonalnych – tj. dla: lekarzy, ratowników medycznych, ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy (KPP), pielęgniarek, położnych, farmaceutów, fizjoterapeutów, pracowników firm farmaceutycznych, studentów kierunków medycznych oraz osób prowadzących inną działalność medyczną. Jeśli nie są Państwo Użytkownikiem Profesjonalnym, prosimy nie zakładać Konta w Portalu.
3.2. Rejestracja w Portalu (założenie Konta) jest nieodpłatna. Następuje ona poprzez wypełnienie i wysłanie elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego w Portalu.
3.3. Podczas rejestracji w Portalu wymagane jest podanie następujących danych osobowych:
3.3.1. adres e-mail;
3.3.2. hasło (rekomendujemy, żeby było to hasło bezpieczne tj. takie, którego nie używają Państwo gdzie indziej oraz składające się z co najmniej 14 znaków, w tym z użyciem dużych liter, małych liter, cyfr
i symboli/znaków specjalnych);
3.3.3 wykonywany zawód;
3.3.4. imię i nazwisko;
3.3.5. numer prawa wykonywania zawodu (jeśli wykonują Państwo zawód wymagający posiadania takiego numeru).
Podanie powyższych danych jest obowiązkiem umownym. Bez podania danych nie mogą Państwo założyć Konta.
3.4. Dane w formularzu należy podać zgodnie z prawdą i w sposób kompletny (tj. podając wszystkie wymagane dane). Jeśli Państwa dane ulegną zmianie lub okażą się błędne, są Państwo zobowiązani do ich niezwłocznej aktualizacji za pomocą ustawień Konta lub poprzez kontakt z nami.
3.5. Loginem do Konta jest Państwa adres e-mail. Są Państwo zobowiązani do zachowania w tajemnicy danych dostępowych do Konta, w tym do nieudostępniania ich osobom trzecim. Jeśli chcą Państwo zmienić hasło do Konta, powinni Państwo skorzystać z formularza dotyczącego zapomnianego hasła, dostępnego przy panelu logowania.
3.6. Konto umożliwia Państwu dostęp do części Portalu przeznaczonej dla Użytkowników Profesjonalnych,
a także zamieszczanie komentarzy do treści opublikowanych w Portalu. Żeby korzystać z powyższych możliwości, muszą się Państwo zalogować (z użyciem loginu i hasła).
3.7. Nie mogą Państwo posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do tego samego adresu e-mail. Zabronione jest korzystanie z Konta innej osoby oraz umożliwianie innym osobom korzystania z Państwa Konta.
3.8. Jeśli okaże się, że założyli Państwo Konto, mimo że nie są Państwo Użytkownikiem Profesjonalnym, możemy usunąć Państwa Konto ze skutkiem natychmiastowym i odmówić Państwu ponownej rejestracji.
3.9. Jeśli poweźmiemy uzasadnione podejrzenie, że w sposób istotny lub ponawiający się naruszają Państwo Regulamin, mamy prawo zablokować Państwa Konto na czas niezbędny do wyjaśnienia sprawy (nie dłuższy niż 30 dni). Jeśli ustalimy, że nasze podejrzenie jest zasadne, mamy prawo usunąć Państwa Konto ze skutkiem natychmiastowym. O blokadzie Konta i jego usunięciu oraz ich przyczynie powiadomimy Państwa e-mailowo, na Państwa adres przypisany do Konta.
3.10. Mogą Państwo w dowolnym momencie usunąć swoje Konto z Portalu. W tym celu należy skontaktować się z nami (np. e-mailowo – prosimy, żeby wiadomość została wysłana z adresu przypisanego do Państwa Konta).
3.11. Usunięcie Konta spowoduje nieodwracalne skasowanie danych Użytkownika – z tym zastrzeżeniem, że
w bazie danych Portalu mamy prawo pozostawić Państwa login, którym jest adres e-mail (oznaczony
w systemie jako „usunięty”) w celu uniemożliwienia podszywania się pod Państwa przez inne osoby
i przeciwdziałania nadużyciom.
4. KOMENTARZE I TREŚCIE NIEDOZWOLONE
4.1. W Portalu udostępniamy możliwość dodawania przez Użytkowników komentarzy (możemy ograniczyć dostępność tej opcji wyłącznie do Użytkowników Profesjonalnych). W celu dodania komentarza należy skorzystać z formularza służącego do zamieszczenia komentarza.
4.2. Wypowiedzi w komentarzach powinny być rzeczowe, formułowane w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk.
4.3. W ramach korzystania z Portalu zabronione jest dostarczanie przez Państwa treści (np. komentarzy) bezprawnych, naruszających prawo (nielegalnych) lub naruszających dobre obyczaje bądź zasady współżycia społecznego, a szczególnie:
4.3.1. wulgarnych lub o charakterze pornograficznym;
4.3.2. obrażających inne osoby, w tym bezprawnie naruszających ich cześć lub inne dobra osobiste;
4.3.3. zawierających sformułowania dyskryminujące jakąkolwiek grupę społeczną, etniczną lub wyznaniową;
4.3.4. zawierających sformułowania, które są nakierowane na eskalowanie konfliktów pomiędzy Użytkownikami;
4.3.5 zawierających informacje lub instrukcje na temat nielegalnego pozyskiwania oprogramowania lub łamania zabezpieczeń informatycznych;
4.3.6. pozbawionych jakiejkolwiek logicznej treści;
4.3.7. w przypadku komentarzy – niemających związku z tematem komentowanego artykułu/treści;
4.3.8. mogących utrudniać innym Użytkownikom korzystanie z Portalu;
4.3.9 o charakterze reklamowym lub promocyjnym.
4.4. Zastrzegamy sobie również prawo usunięcia komentarzy, które:
4.4.1 zostały wprowadzone przez osobę, która notorycznie łamie zasady zamieszczania komentarzy oraz utrudnia innym Użytkownikom dyskusje związaną z publikacją;
4.4.2 zawierają elementy kodu HTML lub JavaScript (np. znaki „<” „>”).
4.5. W przypadku naruszenia zasad dotyczących dostarczanych treści (a zwłaszcza komentarzy), w stopniu, który w naszej ocenie nie uzasadnia usunięcia danej treści, mamy prawo zastępować „gwiazdkami” słowa i zwroty naruszające zasady określone w Regulaminie.
4.6. Nie mamy obowiązku monitorowania treści (w tym komentarzy) dostarczonych (zamieszczanych) przez Użytkowników ani aktywnego ustalania faktów lub okoliczności wskazujących na nielegalną działalność związaną z takimi treściami. W granicach maksymalnie dopuszczonych przez prawo nie odpowiadamy za treści dostarczane przez Użytkowników, w tym komentarze. Zobowiązujemy się jednak przyjmować
i obsługiwać zgłoszenia dotyczące treści bezprawnych (nielegalnych) w Portalu, podejmując niezwłocznie odpowiednie działania (w tym – w stosownym wypadku – czynności wyjaśniające). Wszelkie zgłoszenia
w tym zakresie można kierować do nas na adres e-mail: info@intensywna.pl lub korespondencyjnie (na adres Stowarzyszenia podany w pkt 1 Regulaminu).
5. TREŚCI PUBLIKOWANE W PORTALU
5.1. Portal ma charakter edukacyjny, a nie konsultacyjny. Portal i zawarte w nim treści nie stanowią działalności leczniczej ani świadczeń zdrowotnych w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej. Korzystanie z umieszczonych w Portalu treści nie może zastąpić korzystania ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez uprawniony personel medyczny (tj. np. badania stanu zdrowia, rozpoznawania chorób, leczenia i rehabilitacji chorych, udzielania porad lekarskich, a także wydawania opinii i orzeczeń lekarskich), ani nie może zastąpić porad profesjonalnych. Jeśli potrzebują Państwo porady lekarskiej lub innego świadczenia zdrowotnego, powinni Państwo skorzystać z pomocy lekarza lub innego specjalisty wykonującego zawód medyczny. Odpowiednio dotyczy to innych porad profesjonalnych.
5.2. Jeśli są Państwo Użytkownikiem Profesjonalnym, to podczas zapoznawania się z treściami udostępnionymi w Portalu powinni Państwo zachować zawodowy sceptycyzm i ostrożność. Jako Użytkownicy Profesjonalni korzystają Państwo z Portalu na własną odpowiedzialność. Oznacza to, że nie odpowiadamy za Państwa decyzje odnośnie do uwzględnienia opinii, wypowiedzi, narzędzi i innych treści publikowanych w Portalu w ramach Państwa praktyki zawodowej lub nauki.
5.3. W Portalu możemy udostępniać dla Użytkowników Profesjonalnych różne narzędzia (takie jak np. kalkulator do wyliczania określonych parametrów). Podstawą działania narzędzi są zweryfikowane formuły, algorytmy oraz aktualne wytyczne medyczne. Jednak narzędzia dostępne w Portalu nie
są wyrobami medycznymi w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa i nie służą do udzielania ani zastępowania profesjonalnej opinii medycznej oraz nie powinny być wykorzystywane do podejmowania decyzji klinicznych czy terapeutycznych.Jeśli korzystają Państwo z takich narzędzi, powinni Państwo zastosować krytyczne podejście do uzyskiwanych wyników oraz analizować je w kontekście własnego doświadczenia i praktyki klinicznej. W zakresie maksymalnie dopuszczonym przez prawo nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podjęte przez Państwa na podstawie wyniku lub innej informacji dostarczonej przez udostępnione w Portalu narzędzie.
5.4 Dokładamy starań, aby materiały i informacje publikowane przez nas w Portalu były dobierane z należytą starannością i pochodziły z wiarygodnych źródeł. Materiały te są jednak odzwierciedleniem poglądów ich autorów, zaś ich opublikowanie w Portalu nie oznacza automatycznie, że Stowarzyszenie podziela dany pogląd.
5.5 W Portalu możemy zamieszczać treści marketingowe dotyczące towarów, usług lub działalności podmiotów trzecich (np. Partnerów Portalu). Korzystanie z takich towarów, usług lub działalności nie jest elementem Portalu, a ich zasady i warunki są określane przez odpowiednie podmioty trzecie.
5.6 Artykuły sponsorowane lub promocyjne (np. powstałe w ramach współpracy sponsorskiej z Partnerami Portalu) zobowiązujemy się oznaczać w odpowiedni sposób.
5.7 W zakresie maksymalnie dopuszczonym przez prawo – zarówno my (Stowarzyszenie), jak i autorzy oraz konsultanci, których wypowiedzi, treści lub artykuły są publikowane w Portalu, nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne błędy i niedokładności, ani nie odpowiadamy za konsekwencje wynikające z zastosowania się do informacji zawartych w Portalu.
6. REKLAMACJE
6.1. Jeśli mają Państwo zastrzeżenia dotyczące Portalu, Konta lub innych kwestii, których dotyczy Regulamin, mogą Państwo złożyć do nas reklamację w dowolny sposób umożliwiający nam zapoznanie się z nią, w tym (według Państwa wyboru):
- e-mailowo na adres info@intensywna.pl lub
- korespondencyjnie na nasz adres wskazany w pkt 1 Regulaminu.
6.2. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Państwa (co najmniej imię i nazwisko lub – jeśli są Państwo zarejestrowani – adres e-mail) adres korespondencyjny lub e-mail (w zależności od oczekiwanej formy otrzymania odpowiedzi) oraz wskazanie przyczyny reklamacji i treść żądania (tzn. czego się Państwo domagają).
6.3. Jeżeli reklamacja dotyczy nieprawidłowego działania Portalu lub Konta, powinna w miarę możliwości zawierać również nazwę i model urządzenia oraz wersję systemu operacyjnego i przeglądarki zainstalowanych na Państwa urządzeniu, a także tzw. zrzut ekranu (print screen) przedstawiający zgłaszany problem (jeśli dotyczy).
6.4. Reklamację rozpatrzymy i odpowiemy na nią nie później niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Jeśli nie określą Państwo, w jaki sposób chcą otrzymać odpowiedź na reklamację, udzielimy jej w sposób odpowiadający sposobowi wniesienia reklamacji (np. jeśli reklamacja wpłynęła do nas
e-mailem, odpowiemy e-mailem), ale w każdym razie na tzw. trwałym nośniku. W sytuacji, gdy dane lub informacje wskazane w Reklamacji są niekompletne, zwrócimy się do Państwa o ich uzupełnienie.
6.5. Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z postanowieniami Regulaminu i przepisami prawa obowiązującego
w Polsce.
7. ZMIANA REGULAMINU, ZAKOŃCZENIE DZIAŁALNOŚCI PORTALU
7.1. Możemy zmienić Regulamin z ważnej przyczyny – w zakresie uzasadnionym taką przyczyną. Ważną przyczyną zmiany Regulaminu jest którakolwiek z poniższych okoliczności:
- zmiana przepisów prawa lub ich interpretacji stosowanej przez sądy lub inne uprawnione władze, mająca bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkująca koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany;
- wydanie orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu przez sąd lub inne uprawnione władze, mającego bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkującego koniecznością jego zmiany
w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu; - zapobieganie naruszeniom Regulaminu przez Użytkowników lub przeciwdziałanie nadużyciom popełnianym przez Użytkowników na szkodę naszą, Partnera Portalu lub innych osób;
- usunięcie ewentualnych omyłek, błędów, niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących Regulaminu;
- zmiana w zakresie procedury rejestracji Konta;
- zmiana dotycząca usług oferowanych w Portalu;
- wprowadzenie odpłatności określonych usług;
- zmiana funkcji Portalu lub Konta, skutkująca koniecznością dostosowania do niej Regulaminu;
- zmiana nazw, adresów, odnośników (linków) lub danych rejestrowych zawartych w Regulaminie;
- konieczność aktualizacji wymogów technicznych lub standardów bezpieczeństwa wskazanych
w Regulaminie w związku z rozwojem technologicznym, zmianą rynkowych standardów prowadzenia serwisów internetowych lub zapewnieniem bezpieczeństwa Portalu oraz osób korzystających z niego przed zagrożeniami.
7.2. Poinformujemy o zmianie Regulaminu z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni, zamieszczając informację na Portalu wraz ze zmienionym Regulaminem. Dodatkowo zarejestrowanych Użytkowników poinformujemy o zmianie Regulaminu wysyłając e-mail na adres przypisany do Konta.
7.3. Co najmniej 14-dniowy okres, o którym piszemy w pkt 7.2, możemy wyjątkowo skrócić – tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do zapewnienia zgodności Regulaminu z prawem lub dostosowania Regulaminu do orzeczenia, decyzji bądź innego podobnego aktu wydanego przez uprawnione władze. Ponadto możemy skrócić okres, o którym piszemy w pkt 7.2, jeśli zmiana Regulaminu polega wyłącznie na aktualizacji adresów, domen lub danych rejestrowych bądź sprostowaniu oczywistej omyłki.
7.4. Jeśli zmiana Regulaminu w oczywisty sposób nie ma żadnego wpływu na Państwa prawa lub obowiązki
(np. polega jedynie na usunięciu oczywistej omyłki pisarskiej), możemy odstąpić od trybu opisanego w pkt 7.2.-7.3, ograniczając się do aktualizacji treści Regulaminu i zamieszczania o tym informacji w Portalu.
7.5. Jeśli są Państwo zarejestrowani (posiadają Konto), to zmieniony Regulamin będzie się do Państwa stosować, jeżeli do chwili wejścia w życie zmiany Regulaminu (wskazanej przez nas w powiadomieniu) nie zrezygnują Państwo z Konta (usunięcie Konta). Niezależnie od powyższego, mogą Państwo zaprzestać korzystania z Portalu w każdym czasie. Do rezygnacji z Konta stosuje się pkt 3.10-3.11 Regulaminu.
7.6. Możemy umożliwić Państwu wcześniejsze niż wskazany powyżej okres 14-dniowy zaakceptowanie zmienionego Regulaminu. W takim wypadku zmieniony Regulamin stosuje się do Państwa od momentu jego akceptacji.
7.7. Możemy zakończyć działalność Portalu i w związku z tym zaprzestać świadczenia usług opisanych
w Regulaminie (co oznacza również usunięcie Państwa Konta). O planowanym zakończeniu działalności Portalu poinformujemy Państwa poprzez zamieszczenie stosownej informacji w Portalu. Zarejestrowanych Użytkowników poinformujemy dodatkowo e-mailem z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni.
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8.1. Możemy wprowadzić w Portalu usługi dodatkowe, w tym usługi płatne, nieprzewidziane w tym Regulaminie. Zasady i warunki korzystania z takich usług dodatkowych mogą być określone w odrębnym regulaminie/dokumencie.
8.2. Informacje o przetwarzaniu przez nas Państwa danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
8.3. Regulamin podlega prawu powszechnie obowiązującemu w Polsce.