POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ WYKORZYSTANIA PLIKÓW COOKIES
Mając na uwadze obowiązki wynikające z:
- Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).;
- Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344);
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119, str. 1), dalej jako: RODO;
niniejszym przedstawiamy informacje dotyczące przetwarzania oraz ochrony danych osobowych użytkowników portalu intensywna.pl (dalej jako: Portal), a także wykorzystania plików cookies.
ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem danych osobowych, podanych podczas rejestracji na portalu intensywna.pl jest MED SPACE s.c., Stare Załucze 8a, 22-234 Urszulin, tel. 570 700 321, NIP: 712-329-33-16, REGON: 360709515.
W celu kontaktu z Administratorem prosimy o przesłanie wiadomości e-mail na adres: info@med-space.pl.
Administrator dokłada wszelkich starań w celu odpowiedniego zabezpieczenia przekazanych danych osobowych i chronienia prywatności użytkowników, a w szczególności przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
CEL ZBIERANIA I WYKORZYSTYWANIA DANYCH
Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych w zależności od działań podejmowanych przez Użytkownika.
1. Założenie konta na Portalu (świadczenie usług polegających na dostarczaniu treści oraz usług, a także informowaniu o dostępnych treściach i sługach Portalu)
W jakim celu? |
Możliwość korzystania z funkcji Portalu przez Użytkownika |
Na jakiej podstawie? |
Umowa o świadczeniu usług teleinformatycznych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
Jak długo? |
Przez okres obowiązywania wyżej wymienionej umowy Ponadto, dane Użytkownika będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Użytkownika lub przez Administratora |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Użytkownik nie będzie mieć możliwości skorzystania z dodatkowych funkcji i zasobów Portalu |
2. Działania marketingowe i polepszanie usług marketingowych polegające na prowadzenia pomiaru i ulepszania treści oraz usług w tym: dopasowywanie treści do zainteresowań użytkowników i zapewnianie ich najlepszej jakości
W jakim celu? |
Marketing bezpośredni, polegający na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam |
Na jakiej podstawie? |
Prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na przetwarzaniu danych w podanym wyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
Jak długo? |
Do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia przez Użytkownika plików cookies, wykorzystywanych do celów marketingowych |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Użytkownik nie będzie otrzymywać sugestii produktów lub usług, którymi może być zainteresowany |
3. Wysyłanie newslettera
W jakim celu? |
Wysyłka informacji marketingowych, zwłaszcza ofert specjalnych oraz informacji eksperckich |
Na jakiej podstawie? |
Zgoda Użytkownika na działania marketingowe (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) |
Jak długo? |
Do momentu wycofania przez Użytkownika zgody. Ponadto, dane Użytkownika będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Użytkownika lub przez Administratora |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Użytkownik nie będzie otrzymywać materiałów marketingowych, w tym informacji o ofertach specjalnych i informacji o artykułach eksperckich |
4. Obsługa zapytań użytkowników i innych osób korzystających z Portalu polegających na rozpatrywaniu skarg i reklamacji, podejmowaniu działań wyjaśniających lub naprawczych
W jakim celu? |
Obsługa zapytań lub zgłoszeń |
Na jakiej podstawie? |
Prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na przetwarzaniu danych w podanym wyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) Umowa lub działania podejmowane na żądanie Użytkownika, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – w przypadku, gdy zapytanie Użytkownika lub zgłoszenie dotyczy umowy, której Administrator jest lub może być stroną |
Jak długo? |
Do upływu okresu dochodzenia roszczeń lub do momentu, w którym uwzględnimy sprzeciw Użytkownika wobec przetwarzania Przez czas trwania wiążącej umowy lub jeśli umowa nie zostanie zawarta do upływu okresu dochodzenia roszczeń Ponadto, dane Użytkownika będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Użytkownika lub przez Administratora |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Administrator nie będzie miał możliwości udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub zgłoszenie Użytkownika |
5. Podjęcie działania lub zaniechanie mogące powodować powstanie roszczeń związanych z Portalem
W jakim celu? |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń, związanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami |
Na jakiej podstawie? |
Prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na przetwarzaniu danych osobowych we wskazanym powyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
Jak długo? |
Do upływu okresu przedawnienia roszczeń lub do momentu, w którym Administrator uwzględni sprzeciw Użytkownika wobec przetwarzania |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Brak możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń |
6. Ustawienia przeglądarki lub inne zbliżone działanie zezwalające na prowadzenie działań analitycznych
W jakim celu? |
Analiza sposobu korzystania i poruszania się przez Użytkownika po Portalu, celem dostosowania strony do potrzeb i zachowania Użytkowników |
Na jakiej podstawie? |
Prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na przetwarzaniu danych osobowych we wskazanym powyżej celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) |
Jak długo? |
Do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia przez Użytkownika plików cookies, wykorzystywanych do celów analitycznych |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Administrator nie uwzględni preferencji Użytkownika dotyczących korzystania z Portalu w pracach nad jego rozwojem |
7. Subskrypcja newslettera
W jakim celu? |
Wysłanie newslettera |
Na jakiej podstawie? |
Umowa o świadczenie usługi wysyłki newslettera (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
Jak długo? |
Do momentu wypisania się Użytkownika z usługi newslettera. Ponadto dane Użytkownika będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Użytkownika lub przez Administratora |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Użytkownik nie będzie mieć możliwości otrzymywania informacji dotyczących Portalu i wiadomości Partnerów |
8. Publikacja komentarzy
W jakim celu? |
Przedstawienie treści i autora komentarza będącego zarejestrowanym użytkownikiem. |
Na jakiej podstawie? |
Zgoda użytkownika na publikację komentarza (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) |
Jak długo? |
Do momentu wycofania przez Użytkownika zgody. Ponadto, dane Użytkownika będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń – przez Użytkownika lub przez Administratora |
Co się stanie, jeśli Użytkownik nie poda danych? |
Użytkownik nie będzie mieć możliwości publikacji komentarza do treści umieszczonych na Portalu. |
PUBLIKOWANIE DANYCH
Jeśli Użytkownik zdecyduje się na opublikowanie komentarza, jego treść oraz podpis będą widoczne dla innych użytkowników Portalu.
Administrator nie ujawnia innym użytkownikom adresu e-mail – chyba że Użytkownik sam to zrobi.
DZIAŁANIA ANALITYCZNE
W ramach Portalu Administrator prowadzi działania analityczne, mające na celu zwiększenie jego intuicyjności i przystępności. W odniesieniu do Użytkownika będzie to miało miejsce, jeśli Użytkownik zezwoli na takie działania. W ramach analizy pod uwagę brany jest sposób, w jaki Użytkownik porusza się po Portalu, a więc np. to, ile czasu Użytkownik spędza na danej podstronie, czy w które miejsca na Portalu Użytkownik klika. Dzięki temu dostosowujemy układ i wygląd Portalu oraz zamieszczane w nim treści do potrzeb Użytkowników.
USŁUGI ZEWNĘTRZNE I ODBIORCY DANYCH
Administrator korzysta z usług podmiotów zewnętrznych, które wspierają Portal w prowadzeniu działalności. Administrator powierza im do przetwarzania dane Użytkownika. Podmioty te przetwarzają dane wyłącznie na udokumentowane polecenie Administratora.
Poniżej znajdziesz listę odbiorców Twoich danych:
Działanie | Odbiorcy danych | Przekazanie danych poza UE |
Każde działanie w związku z Portalem | hostingodawca | nie ma miejsca |
podmiot zapewniający wsparcie techniczne/IT | nie ma miejsca | |
osoby współpracujące z Portalem na podstawie umów cywilnoprawnych, wspierające bieżącą działalność Portalu | nie ma miejsca | |
Korzystanie z Portalu z ustawieniami zezwalającymi na prowadzenie działań marketingowych | podmiot zapewniający usługi marketingowe | tak – Stany Zjednoczone Ameryki* |
Korzystanie z Portalu z ustawieniami zezwalającymi na prowadzenie działań analitycznych | podmiot umożliwiający działania analityczne na stronie | tak – Stany Zjednoczone Ameryki* |
Zapis na newsletter lub wyrażenie zgody na przesyłanie wiadomości marketingowych | podmiot zapewniający wysyłkę newslettera lub wiadomości marketingowych | tak – Stany Zjednoczone Ameryki* |
Skorzystanie przez Użytkownika z usług dostarczanych Portalowi przez portale społecznościowe | portale społecznościowe | tak – Stany Zjednoczone Ameryki* |
Nawiązanie kontaktu (np. zadanie pytania) | dostawca standardowego oprogramowania biurowego (w tym skrzynki poczty elektronicznej) | nie ma miejsca |
Powstanie roszczeń związanych z Portalem | kancelaria prawna | nie ma miejsca |
Ponadto odbiorcami danych mogą być odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych.
* W związku z powyższym, dane osobowe Użytkownika mogą być przetwarzane również przez podmioty spoza Unii Europejskiej. Właściwy poziom ochrony Twoich danych, w tym poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń, zapewnia zastosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, o których mowa w art. 46 ust. 2 lit. c RODO.
PRAWO DOSTĘPU DO DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
Użytkownikowi przysługuje względem Administratora:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania kopii Twoich danych – art. 15 RODO lub jeżeli ma to zastosowanie – art. 13 ust. 1 lit. f RODO;
- prawo do sprostowania danych osobowych – art. 16 RODO;
- prawo do usunięcia danych osobowych – art. 17 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – art. 18 RODO;
- prawo do przenoszenia danych osobowych – art. 20 RODO;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w tym profilowania – art. 21 ust. 1 RODO;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane marketingiem bezpośrednim – art. 21 ust. 2 RODO;
- prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku danych przetwarzanych w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem. Sprzeciw w odniesieniu do wykorzystywanych na Portalu plików cookies Użytkownik może wyrazić za pomocą odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej.
Jeżeli Użytkownik uzna, że dane są przetwarzanie niezgodnie z prawem, Użytkownik może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
PLIKI COOKIES I LOGI SERWERA
Pliki cookies (dalej: ciasteczka) są to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika Portalu i służą do korzystania z Portalu intensywna.pl. Zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies, które mogą zostać użyte w witrynach i stronach internetowych są kojarzone wyłącznie z przeglądarką konkretnego komputera (użytkownik anonimowy), bez podawania imienia lub nazwiska użytkownika.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator.
Ciasteczka wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika strony i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Portalu, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji użytkownika strony po zalogowaniu, dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła;
- marketingowym.
W ramach funkcjonowania Portalu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje ciasteczek: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Ciasteczka „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” ciasteczka przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach ciasteczek lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy strony mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących ciasteczek. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi ciasteczek dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Aby dowiedzieć się, jak zarządzać plikami cookies, w tym jak wyłączyć ich obsługę w Twojej przeglądarce, możesz skorzystać z pliku pomocy Twojej przeglądarki. Z informacjami na ten temat możesz zapoznać się wciskając klawisz F1 w przeglądarce. Ponadto odpowiednie wskazówki znajdziesz na następujących podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz:
Poniżej przedstawiamy informacje na temat funkcji przetwarzanych przez Portal plików cookie oraz ich okresie ważności.
Nazwa pliku cookie | Okres ważności pliku cookie | Funkcja pliku cookie |
_ga_CQBK93003V | 2 lata | Plik cookie instalowany przez Google Analytics |
_ga | 2 lata | Plik cookie _ga, instalowany przez Google Analytics, oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny na potrzeby raportu analitycznego witryny. Plik cookie przechowuje informacje w sposób anonimowy i przypisuje losowo wygenerowany numer w celu rozpoznania unikalnych odwiedzających. |
Korzystanie ze strony wiąże się również z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
Logi obejmują m.in. Państwa adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przeze mnie w celu identyfikacji Użytkownika.
Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.